reklama

Nepremýšľajte o zlých ľuďoch, príde vám zle zo seba ...

Asi som sa zle narodil, do zlej doby, alebo ma zle vychovali, alebo som si zle určil hodnoty a priority ... Keby som nežil tak dlho na tomto svete, alebo by som nebol zo Zeme, asi by som len nechápavo krútil hlavou. Čudoval by som sa, prečo sú ľudia ku všetkému takí deštruktívny ... Najmä sami k sebe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Ešteže máme zákony, ktoré nedovoľujú človeku zabíjať iného človeka, lebo potom by nás nikdy nemohlo byť viac ako 6 miliárd a asi by sme boli na úrovni dravcov ...

Niekde sa to muselo začať. Určite vtedy, keď chcel mať človek zrazu čo najviac nie preto, že mať najviac potreboval, ale preto, že chcel. Len tak, zo zábavy. Dnes to dosahuje takých neskutočných rozmerov, že to považujeme za správne a každý pokus zmeniť to, odmietame.

Nikomu z nás nestačí o niečo viac než potrebujeme ... Prečo? Je to nevyhnutné alebo zo zábavy?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bez čoho sa nedá žiť? Bez kyslíka, bez vody, bez jedla, bez spánku a aktivity. Kyslíka je stále dosť, ale vzduch si ničíme, lebo nám nestačí to, čo máme, chcem čo najviac. Vody je tiež dosť, ale za tú sa už väčšinou trochu platí. Ale aj tú si ničíme, lebo sme "zberači nepotrebností", ktorých produkcia a využívanie zamoruje vodu. Jedla by bolo tiež dosť, ale prečo by sme sa s tým prebytkom, ktorý máme podelili, keď ho môžeme mať len pre seba? Veď ho predávajme a zarábajme si na "zbytočnosti". Aby bola zábava! A spánok? ... ešteže sa môžem vyspať ... ale nie vždy, lebo treba pracovať pre ľudí, ktorí chcú všetko, aby mi mohli zaplatiť, lebo aj ja chcem všetko, na čo si spomeniem ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naháňame sa, tlačíme, pachtíme, len aby sme boli prví, najbohatší, s najkurióznejšími zážitkami ... a aj to môžeme predať, aby sme boli ešte viac naj ...

Zhromažďuje sa nám adrenalín v krvi. Nedokážeme ho však ovládať, pretože sa sústredíme na "zber peňazí". Zvyšuje sa naša nervozita a sme zlí, lebo naše ambície zďaleka presahujú naše schopnosti a možnosti. Sme zákerní, aby sa náhodou niekomu nedarilo lepšie, ako nám.

Sme zlí pre peniaze a pre zábavu ... Už počujem viacerých z vás: "My takí nie sme ... a keby aj, to politici nám dávajú zlý príklad, možno neznámi okoloidúci v obchode, susedia ... !"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všimli ste si? Všetko zlo, čo vytvoríme, zvalíme na druhých a keď sa nedá, ospravedlňujeme vlastnými potrebami. Tie však máme dávno naplnené. Sme ako pohár, ktorý sa zväčšuje s pribúdajúcim obsahom ... Ale načo? Skutočne máme potrebu, alebo je to len tak?

Človek sa vie ovládať - teda dokáže to. Či to chce, je iná otázka. Mnohí nechcú, lebo je pohodlnejšie a jednoduchšie uvoľniť pudy, ako míňať energiu na sebaovládanie sa. A preto si myslím, že sa každý správa, ako chce, nie ako ho okolnosti nútia.

Viete, kto nie je zlý? Viete, kto nepotrebuje byť zlomyseľný? Ten, kto sa vie nie len spýtať, čo potrebuje, kto si vie na túto otázku nie len odpovedať ... Ten, kto si vie povedať: "Mám dosť. Viac nepotrebujem. A nič sa mi nestane, aj keď budem mať menej. A tak sa rozdelím ... a ak budem mať už len seba, tak aj o seba!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcel by som byť človekom, ktorý si vie povedať Dosť! Chcel by som žiť v spoločnosti, ktorá myslí na jednotlivcov. Aby sa každý mohol tešiť zo života ...

Skoro by som bol zabudol ... prečo sa silou - mocou snažíme druhým nanútiť správny spôsob života? Tak krásne by sa nám žilo, ak by sa každý riadil heslom: "Ži slobodne a nechaj žiť slobodne ..."

Tomáš Novotný

Tomáš Novotný

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ešte stále neviem, kto/čo som ... aj keď ma učili, že som človek, nie som ochotný to akceptovať bez skúmania. A to ešte neskončilo ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéFilozofiaNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu