reklama

Koncesionárske poplatky? Lepšie, ako počítanie ovečiek pred spaním!

Ja viem, už sa o tom popísalo veľa ... dokonca aj zákon vznikol, aby Slovenská televízia a Slovenský rozhlas mali z čoho žiť lepšie, ako doteraz. Veď, čo je to 140 Sk? A prečo to nedať zaplatiť každému, kto je odberateľom elektrickej energie v byte alebo rodinnom dome? ... Raz večer som nemal čo robiť a tak som fantazíroval: Čo by sa stalo, keby sa všetci rozhodli neplatiť koncesionárske poplatky?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

A pokračoval som v rozvíjaní tejto úvahy:

"Na Slovensku je približne 1,9 milióna domácností. Nebudem teraz uvažovať o výnimkách v rámci schváleného zákona týkajúcich sa ťažko zdravotne postihnutých ... Ak by každá domácnosť mala platiť koncesionárske poplatky a ak by sa zároveň každá rozhodla ich neplatiť, verejnoprávne médiá by prišli o neuveriteľných 266 miliónov korún mesačne! Strašné! Veď to by tieto médiá položilo na lopatky. Nemali by na výplaty pre niekoľko sto zamestnancov a pár vrcholových manažérov!!! Nehovoriac o tom, že by si neplnili svoju verejnoprávnu funkciu ..."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodne som ležal v posteli, no tieto úvahy ma usadili, dokonca som musel prejsť do kuchyne a zapiť to chladnou vodou z vodovodu. V duchu som však svoje úvahy rozvíjal ďalej.

"Prečo sa neplatí na základe odberného miesta pitnej vody? ... ja blbec! Samozrejme, telka je na elektriku a nie na vodu!"

A tak som sa vrátil k fantazírovaniu na tému: "Čo by sa stalo, keby sa všetci rozhodli neplatiť koncesionárske poplatky? ... Je to jednoduché, nastúpili by pokuty. 500 Sk pre každú domácnosť k poplatku 144 korún ... to je dohromady takmer miliarda a štvrť mesačne ... fíha, z toho by verejnoprávnosť dokázala prekvitať! Lenže, čo keby sa domácnosti na Slovensku zaťali a nezaplatili by ani pokuty?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi by rozhodovali súdy, potom by nastúpili exekútori ... hmm ... to by si tento štát skutočne dovolil? Pre miliardu a štvrť mesačne plus súdne trovy? Samozrejme, ako príspevok na štátne a verejnoprávne inštitúcie je to veľmi slušné, ale súdiť sa s každým? To by si asi politici na zodpovednosť nevzali ... ani generálny pardon by im nestačil na záchranu pred nútenou emigráciou ..."

Tu som prestal, lebo som si uvedomil, že tu máme aj podnikateľov a už-už sa mi v mozgových závitoch začali preháňať vylepšené verzie prepočtov ... Aj tak som bol na pol ceste do ríše snov.

Keď som sa ráno prebral, uvedomil som si, že by som mal začať uvažovať o ďalšej platbe po dani z príjmov, dani za nehnuteľnosť, po hypotéke, po poplatkoch za vodu, plyn, elektriku, stočné, telefón, káblovku, internet, potraviny, ... ja viem, za vzduch ešte neplatím, ale čo nie je, môže byť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veď 140 korún nie je veľa. Mesačne. Mnohí si za luxus platia oveľa viac ...

Tomáš Novotný

Tomáš Novotný

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ešte stále neviem, kto/čo som ... aj keď ma učili, že som človek, nie som ochotný to akceptovať bez skúmania. A to ešte neskončilo ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéFilozofiaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu