reklama

O nás a o existencii iných inteligentných

Máte čas sa niekedy zastaviť a zamyslieť sa? Alebo premýšľať? Nie, nechcem provokovať ... samozrejme, mám prácu ... ale občas nezaškodí zastaviť sa, zabudnúť na všedné starosti a problémy a rozmýšľať o živote, o existencii, o významoch, o dlhodobých cieľoch, ... Niečo podobné sa mi stalo včera večer, asi pol hodinu pred tým, než som definitívne zaspal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Dal som si dohromady moje znalosti a skúsenosti a výsledok je takýto: myslím si, že človek nie je jediný inteligentný tvor na svete a nikdy nebude ... prosím, žiadne vtipy. Prišiel som na to takto:

Verím, že existujú mimozemšťania. Nemyslím na zelených mužíčkov z Marsu, ale na inteligentný život existujúci v rôznych formách a podobách, prejavujúcich sa tak, že by na to ani naša fantázia nestačila. Predstavte si bytosti "z ohňa", ktorých domovom by boli hviezdy, "z plynu", ktorí by mohli pokojne bývať na Jupiteri, "zo svetla",ktorých by sme mohli hľadať kdekoľvek vo vesmíre ... Inteligent predsa nemusí byť len z mäsa, z kostí a s hlavou na krku!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čo by ste povedali na možnosť existencie tak malých inteligentných tvorov, že by nám ani mikroskop nepomohol odhaliť ich? Inteligentným tvorom by mohla byť pokojne aj naša planéta, alebo dokonca Galaxia. kto z nás je totiž tak inteligentný, aby mohol posúdiť inteligenciu o niekoľko rádov vyššiu, než je tá naša? Nižšiu posúdiť vieme a občas aj tú našu ...

Pozrime sa teraz na náš svet aj z iného pohľadu, než ako sa pozeráme každý deň svojimi očami. Väčšina spoločnosti verí v boha, alebo v bohov, alebo vo vyššie bytosti, alebo ... Čo keby sme ich považovali za vyššiu inteligenciu, ktorá má na svedomí tvorbu nášho vesmíru so všetkým, čo poznáme? Potom by mohlo platiť, že aj my sa môžme stať bohmi pre nami vytvorené inteligencie ... prosím, neobviňujte ma z kacírstva, vysvetlím.Pravdepodobne budete všetci so mnou súhlasiť, že základom pre náš svet sú informácie. Nemyslím tie z médií, ale informácie vo svojej podstate. Nemohli by sme existovať, ak by informácia o nás nebola zakódovaná v DNA. Ani vesmír by nemohol existovať, ak by v ňom (mne neznámym spôsobom) boli zakódované informácie o fyzikálnych zákonoch (pravidlách pre vesmír). Potom, čo už ľudstvo chápe dôležitosť informácií, nie sme ďaleko od toho, aby sme prostredníctvom informačných technológií vytvorili vo virtuálnom svete istú formu sveta (ako náš vesmír), nastavili tam pravidlá existencie a spustili akciou následné reakcie, ktoré by mohli viesť až k vytvoreniu života, prípadne inteligencie. A ak by nejaká vznikla a pochopila dôležitosť informácií pre ich podstatu, ani ona by nemala ďaleko k vytvoreniu virtuálneho vesmíru v našom virtuálnom vesmíre. A tak ďalej ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by sme to otočili, pokojne by sme na základe tejto úvahy mohli povedať, že "aj boh má svojho boha, ktorý má svojho boha, ..."

Nikdy sa nedozvieme, či máme pravdu, kým sa ako ľudstvo nenaučíme "mať otvorené oči dokorán" a nevidieť len seba samých ako vrchný rebríček potravinového reťazca.

Tomáš Novotný

Tomáš Novotný

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ešte stále neviem, kto/čo som ... aj keď ma učili, že som človek, nie som ochotný to akceptovať bez skúmania. A to ešte neskončilo ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéFilozofiaNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu